Літературно-творчий гурток
Відомий вчений-педагог А. Дістервег зауважив: «Із знанням повинно обов’язково бути пов’язане вміння… Сумне явище, коли голова учня наповнена більшою чи меншою кількістю знань, але він не навчився їх застосовувати, тому про нього доводиться сказати, що він щось знає, але нічого не вміє».
Щоб не тільки отримувати теоретичні знання, а й виробити практичні навички роботи з текстом, потрібно знати «процес народження» твору.
Саме тому для роботи з обдарованими учнями старших класів був створений літературно-творчий гурток «Муза».
Робота проводилася найрізноманітніша. Гуртківці знайомилися з творчою лабораторією письменників, вивчали нотатки і довідкову літературу, індивідуальні особливості кожного з них, розкривали секрети використання у творах дрібниць, подробиць, пейзажних замальовок, інтер’єру житла, промовляючих прізвищ…
Нових вражень додала робота з мемуарною літературою. Особливо інтересно було читати спогади сучасників Оноре де Бальзака. По-новому розкрилися стосунки між Бальзаком та Евеліною Ганською, іншими очима побачили й самого письменника.
Цікаво також було побачити (уявити) Е. Т. А. Гофмана, Ч. Діккенса, Ф. Достоєвського, Л. Толстого очима Стефана Цвейга після опрацювання його статей, есе. Як бачимо, названо письменників зі шкільної програми, та діти зовсім інакше після такого знайомства сприймають їх та їхні твори.
Після проведеної роботи учні писали відгук на прочитаний мемуарний твір, рецензію на відгук товариша (працюючи над відгуком і рецензією, необхідно визначити тему, ідейну спрямованість твору, треба вміти стисло передати його зміст чи зміст окремих епізодів; рецензія не повинна бути певної заданої форми).
На одному із гурткових занять проводили порівняльний аналіз першотвору й авторського перекладу; кількох перекладів одного твору, здійснених різними перекладачами (переклади М. Лермонтова, Первомайського,. Вайнберга, В. Гіппіуса).
Для проведення пообразного аналізу твору із залученням різних видів літературознавчого брали новелу Гі де Мопассана «Перший сніг». Заняття пройшло дуже цікаво й емоційно, тому що всім сподобався твір.
Після заняття, на якому досліджували роль діалогічного мовлення у художній літературі, розробили сценарій рольової гри «Діалог» для учнів 8-9 класів. (Рольова гра "Зустріч на ТV”. Чи вміємо ми спілкуватися? Як підтримувати бесіду.)
Провели пошуково-дослідницьку роботу «Українські народні традиції у творчості Миколи Гоголя та Ольги Кобилянської» (робота в малих групах і колективно-групова). Наступним кроком колективної роботи було узагальнення і систематизація зібраного матеріалу, виокремлення епізодів для інсценізації.
На завершення — робота над сценарієм літературно-музичної композиції.