Головна » Статті » Методичний порадник

У розділі матеріалів: 130
Показано матеріалів: 121-130
Сторінки: « 1 2 ... 7 8 9

Шкала оцінювання для тестів з 18 та 24 завдань.

Бланки тестування для швидкої перевірки знань ( само- та взаємоперевірки).

Тестові технології на уроках СЛ | Просмотров: 1574 | Добавил: Tetjana | Дата: 07.07.2012


Тим, хто детальніше цікавиться проведенням тематичного оцінювання знань та умінь учнів із світової літератури за методикою особистісно зорієнтованого навчання, хто бажає урізноманітнити форми і методи роботи, пропоную методичку з цього питання.
 
Звичайно, сьогодні дещо змінилася функція уроків тематичного оцінювання, але цю методику можна використовувати не тільки на уроках контролю, а й на звичайних уроках.
 
Тестові технології на уроках СЛ | Просмотров: 1501 | Добавил: Tetjana | Дата: 26.06.2012


Ми вступили в сторіччя, в якому освіта, знання, професійні навички відіграватимуть значну роль у долі людини. Без знань, які, до речі, дедалі ускладнюються, просто не можна працювати, приносити користь.
 
Завдання вчителя світової (зарубіжної) літератури полягає в тому, щоб максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців, щоб вони самі могли успішно упоратися з різноманітними навчальними проблемами, навчити їх на оптимальному рівні проявляти свій інтелектуально-вольовий і моральний потенціал.
 
Програми передбачають творчий підхід учителя до викладання курсу "Зарубіжна література”, щоб навчити кожного школяра умінню самостійно задовольняти власні естетичні потреби, цінувати прекрасне, використовувати його для формування себе як особистості.
 
Для досягнення успіху в пошуках сучасних підходів до вивчення літератури необхідні спільні зусилля у виробленні такої методики, на основі якої кожен вчитель міг би побудувати власне бачення матеріалу, врахувати нахили і можливості, рівень загальної підготовки учнів, визначити мету уроку і засоби її досягнення. Тільки творчий підхід до справи забезпечить зацікавленість учнів і досягнення плідних результатів.
 
Перехід до особистісно зорієнтованої моделі навчання потребує змістовного перегляду критеріїв оцінювання літературно-художніх досягнень учнів, розробки системи форм предметного обліку, яка, крім виявлення читацького розвитку учнів, враховувала б їхні особистісні естетичні інтереси, творчі уподобання. Саме цій меті і служить досвід роботи з вирішення цього питання, який набула на уроках зарубіжної літератури, співпрацюючи з учнями, вирішуючи разом усі проблеми, даючи можливість відчути успіх, віру в себе і слабким учням. Це вселяє в учня впевненість у собі, віру в свої сили, сприяючи таким чином кращому засвоєнню програмового матеріалу та розвитку творчих здібностей кожної дитини.
 
Тематичне оцінювання  як основна форма перевірки знань, умінь і навичок учнів — порівняно новий вид методичної роботи в українській школі. Звичайно, в процесі його утвердження в педагогічну практику виникає чимало проблем щодо організації і проведення перевірки знань.
 
Я добре розумію, що інтерес до тестових завдань пояснюється дефіцитом навчального часу, потребою оцінити знання якомога більшої кількості учнів, бажанням розвантажити роботу вчителя. Особливо важливого значення набувають такі завдання під час підсумкового (тематичного, семестрового, річного) оцінювання. З метою оцінки таких робіт  розробила певну шкалу балів (додана окремим файлом у цій категорії), попередньо ознайомивши з нею учнів. Самостійно підготовлені вчителем тестові завдання сприяють систематизації набутих знань, умінню їх використовувати під час аналізу твору, оволодінню навичками самостійного цілісно-комплексного аналізу художнього твору.
 
Але літературна освіта покликана насамперед розвивати естетичні смаки, зв'язне мовлення школярів, учити мислити. Тому з’явилося певне переконання, що надмірне використання тестів як форми контролю може зашкодити меті літературної освіти — формуванню кваліфікованого читача.
 
Зважаючи на те, що кожен учень має право на особистий, а не заданий стандартом шлях розвитку,  використовую такі форми роботи, які дають змогу створити на уроці атмосферу душевного і інтелектуального піднесення, творчої співпраці та змагання. У роботі з учнями середнього шкільного віку найчастіше перевага надається таким формам ведення уроків, де
  • створюються групи учнів з використанням помічників учителя, "консультантів”  (групова форма навчання з диференційованими завданнями);
  • оптимально поєднуються колективні, групові та індивідуальні форми навчання; 
  • раціонально поєднуються різні форми колективної роботи учнів: взаємодопомога, взаємоперевірка, взаємооцінка, дискусія, бесіда; 
  •  максимально використовуються помічники вчителя: інформатори, консультанти, екскурсоводи, літературознавці тощо.
Протягом двох років я апробувала нестандартні форми роботи під час проведення тематичного оцінювання знань та вмінь учнів із зарубіжної літератури за методикою особистісно зорієнтованого навчання.
 
Такі уроки — це форма творчого пошуку, який дає змогу не тільки провести контроль знань, але й зробити аналіз літературного твору близьким до художнього. На цих уроках створюється атмосфера душевного й інтелектуального піднесення, творчої співпраці та змагання. При цьому здійснюються і міжпредметні зв’язки, бо поряд з вивченням творчості письменника учні ознайомлюються з історією та георафією, звичаями та традиціями, культурою та мистецтвом відповідної країни. Незвичайна форма заняття робить пізнавальну діяльність учнів колективною.
 
 
Тестові технології на уроках СЛ | Просмотров: 1359 | Добавил: Tetjana | Дата: 26.06.2012

1-15 16-30 ... 91-105 106-120 121-130